dilluns, 24 de novembre de 2008

Moment de ser agosarats i innovadors i vendre Mataró com a marca d’oportunitats


Empresaris, comerciants i sindicalistes de Mataró participen del debat organitzat pel PSC per debatre l’actualitat econòmica de la ciutat.

El PSC de Mataró va celebrar el passat divendres 21 a la Nau Gaudí un nou debat precongressual, aquest sobre economia a la ciutat amb els representants dels sectors econòmics més importants de Mataró per a analitzar l’actualitat i escoltar les propostes dels participants. Els assistents al debat ( Jaume Roig –Comissions Obreres-; Josep Lluís de Grabriel – empresari-; Josep Filbà -Unió de Botigures-; i José Luis Flores –empesari-) van coincidir en assenyalar que la dura crisi actual ha de servir per fer els deures i fer que l’economia de la ciutat en sortir molt més reforçada de cara al futur.

En aquest sentit, Jaume Roig (CCOO) considera que per sortir de la crisis cal un cavi de model productiu i una societat cohesionada. Apostar per la qualitat, potenciar la formació dels treballadors i fugir dels baixos salaris. I per fer-ho, també caldrà acordar-ho des de “baix”: els plans d’ocupació i les polítiques actives d’ocupació s’han de fer també des de la proximitat, des de la ciutat i des de la comarca, amb tots els agents implicats.

Josep Lluís de Gabriel ( empresari, Bitlònia.com) va assenyalar tres eixos principals per sortir de la crisi reforçats: ser agosarats ( apostar per noves idees i propostes que donin resultats encara que trenquin amb ho tradicional); potenciar als empresaris ( són les empreses les que creen riquesa i generen llocs de treball i des del sector públic cal potenciar el paper de l’empresari sense por); i apostar pel sector de les noves tecnologies ( les que no estan en crisi, donen valor afegit i mostren oportunitats de negoci): en relació a això, de Gabriel va apuntar que el Tecnocampus és un gran encert.

Per Josep Filbà ( Unió de Botiguers) ara és el moment de vendre Mataró arreu. Una ciutat amb una gran oferta terciària i ,en concret, amb una gran oferta comercial. Per Filbà mataró és una destinació potent, capital, que forma part del territori d’influència de Barcelona i que això ha de ser més una oportunitat que no pas una amenaça. Cal contemplar Mataró com un producte que s’ha de situar al mercat i que cal vendre. I per fer-ho caldria posar en marxa una entitat ( una agència mixta, pública i privada) que es dediqués a fer aquesta feina de marketing de ciutat.

Per José Luís Flores ( empresari, Setradis) la situació de crisi és molt complicada, però cal convertir-la amb una oportunitat: adequar el sector de logística i els transports a les noves necessitats i demandes de qualsevol sector, no només el tèxtil. La situació i la ubicació d’una empresa de transports no ha de ser un factor negatiu per a oferir-se a les demandes potencials. On siguin. Tot i això, Flores reclama el recolzament de l’IMPEM per a la promoció de les empreses fora de Mataró i més sol logístic a la ciutat.

Aquest debat sobre economia ha deixat sobre la taula dos grans demandes. Dirigides al sector públic o bé als partits d’esquerra. Els empresaris demanen al sector públic que ofereixi mecanismes de promoció de les empreses més eficaços i menys burocràtics; i demanen als partits d’esquerres que potenciïn la feina de l’empresari sense complexos, entenen que el “fer diners” no és res immoral. I que així s’hauria d’explicar arreu.

Els socialistes de Mataró encaren el seu proper congrés (dissabte 29) havent debatut amb els principals agents de la ciutat sobre la cohesió i l’economia: els dos grans reptes actuals, l’equilibri entre els quals ha de donar com a resultat la qualitat de vida per als ciutadans i ciutadanes de Mataró.